Усі уроки зарубіжної літератури

SCHOOLLIFE.ORG.UA
Методичні рекомендації, календарне планування, програми Конспекти уроків зарубіжної літератури 5 кл...

Усі уроки зарубіжної літератури

Конспекти уроків зарубіжної літератури 5 клас
Конспекти уроків зарубіжної літератури 6 клас
Конспекти уроків зарубіжної літератури 7 клас
Конспекти уроків зарубіжної літератури 8 клас
Конспекти уроків зарубіжної літератури 9 клас

Автор: Ткаченко Наталія Леонідівна Навчальний заклад: Ніжиловицьке навчально-виховне об’єднання «...
SCHOOLLIFE.ORG.UA





Конспекти уроків зарубіжної літератури 10 клас
Конспекти уроків зарубіжної літератури 11 клас
Позаурочна робота із зарубіжної літератури

NAUROK.COM.UA
Добірка зручних і функціональних програм, за допомогою яких можна створити власні хмари слів за дизайном на будь-який смак.




НА ЗАМІТКУ ВЧИТЕЛЮ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Із 01.09.2018 починають діяти (поки в 10 кл., а з 1.09.2019 – ще й в 11 кл.) нові програми курсу «Зарубіжна література» для 10-11 класів (гол. автор. кол. – Л.П.Юлдашева). Програми розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти 2011 р. з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти 2011 р., програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів (2012 зі змінами 2015–2017 рр., автори – О.Ніколенко та ін.) та відповідно до концепції «Нова українська школа» (2016). На відміну від старих (поки діючих) програм для старшої школи, їх створено для двох освітніх рівнів: стандарту та профільного. Це означає, що академічний рівень іде в минуле і що всі старші класи стають ПРОФІЛЬНИМИ! Програма стандарту визначає на зарубіжну літературу 1 год. на тиждень, а програма профілю – 3 год. Шукайте програми на сайті МОН: https://mon.gov.ua/…/n…/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (зверху – старі програми, внизу – чинні з 1 вересня 2018 р.).
Ще звертаємо вашу увагу на новий Типовий навчальний план для 10-11-х класів, розроблений відповідно до Державного стандарту 2011 р. та затверджений наказом МОН від 24.11.2017: https://mon.gov.ua/…/…/04/nmo-1541tipovi-navchalni-plani.pdf. Як і нові програми, він вступає в дію з 1 вересня 2018 р. На основі цих документів кожен ЗНЗ складає свій робочий навчальний план, в якому подається перелік навчальних предметів, їх розподіл за роками навчання та кількість годин на кожний предмет.
Новий Типовий навчальний план пропонує ЗНЗ (на їх розсуд) 2 варіанти організації навчального процесу:
1) перелік базових предметів включає експериментальні інтегровані курси: «Історія: Україна і світ» та «Природничі науки» (див. таблицю №1 Типового навчального плану для 10-11 кл.);
2) перелік базових предметів включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів.
Зміст профілю навчання реалізується системою предметів і курсів:
1) базові предмети (обов'язкові для учнів усіх профілів), серед них УМ (2 год.), УЛ (2 год.), ЗЛ (1 год.) та ін. (див. таблицю №2 Типового навчального плану для 10-11 кл.);
2) вибірково-обов’язкові предмети (вивчаються на рівні стандарту): «Інформатика», «Технології», «Мистецтво» (учні обирають 2 предмети з 3-х);
3) профільні предмети (предмети, що реалізують цілі, завдання і зміст кожного конкретного профілю), зокрема УМ (4 год.), УЛ (4 год), ЗЛ (3 год.) та ін. (див. таблицю №3 Типового навч. плану для 10-11 кл);
4) курси за вибором: спеціальні та факультативні курси. Спецкурси (разом із профільними) відображають специфіку профілю і визначають його сутність, доповнюють і поглиблюють зміст окремих профільних (інколи – непрофільних) предметів, можуть містити розділи, що не були включені до навчальних програм тощо. Факультативні курси є засобом задоволення освітніх потреб учнів, не пов’язаних із профілем навчання.
Рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю навчання приймає ЗАКЛАД ОСВІТИ, враховуючи освітні потреби учнів, регіональні особливості, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу тощо.
У процесі складання власного (робочого) навчального плану слід враховувати:
- профіль навчання передбачає можливість вивчення профільних предметів з різних освітніх галузей;
- к-ть годин для вивчення проф. предмету складається з к-ті годин за Типовим навч. планом на базові пр. + на проф. пр.;
- залишок годин на проф. пр. (у разі наявності) можна використати на збільшення годин на базові пр., на вивч. спеціальних і факультативн. курсів;
- загальну к-ть годин на вивчення проф. або базових предметів можна збільшувати за рахунок додаткових годин.
Більше інформації – в тексті документу.



КЛЮЧОВІ ЗМІНИ В ОНОВЛЕНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМАХ 5-9 КЛАСІВ за результатами обговорення на платформі EdEra та на предметних робочих групах На виконання Наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. № 201 від 10 лютого 2017 р.

ЗАГАЛЬНІ ЗМІНИ
 Оновлення навчальних програм відбувається відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392, з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 № 462). Безпосередньо громадське обговорення на платформі EdEra та робота з оновлення програм виконується на виконання наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р. У змісті навчальних програм основної школи послідовно впроваджено компетентнісний підхід, який відповідає стратегічному напрямку розвитку освіти в контексті положень «Нової української школи» (2016) У проектах пояснювальних записок розкривається загальна мета шкільної освіти, стисло розкрито сутність компетентнісного підходу і роль кожного предмету у формуванні ключових компетентностей, з’ясовано особливості запровадження наскрізних змістовних ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання; спрогнозовано портрет випускника основної школи. Запропонований «Новою українською школою» структурний компонент «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів» укладено з урахуванням компетентнісного підходу (на основі рубрики «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів»). Команда проекту висловлює щиру вдячність усім небайдужим, хто взяв участь в обговоренні програм основної школи. Ця ініціативність та прагнення до змін в освіті свідчать, що суспільство не тільки усвідомлює важливість оновлення змісту освіти, але й готово брати у цих процесах активну участь. У внесенні пропозицій на порталі ЕдЕра взяло участь більше 1220 дописувачів, які залишили сумарно більше 10 тисяч пропозицій та коментарів до них. Сподіваємося, що участь громадськості у другій сесії внесення пропозицій та оновлення програм і надалі буде, принаймні, такою ж активною — заради майбутнього наших дітей. 
Оновлюємо школу разом 
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5-9 КЛАСИ 
1. Імплементовано компетентнісний підхід до вивчення зарубіжної літератури в контексті положень «Нової української школи» згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. 
2. Під час оновлення програми враховано Рекомендації щодо впровадження підходу, заснованого на правах людини, до загальної середньої освіти в Україні (соціогуманітарний цикл) Організації безпеки та співробітництва в Європі, Практичні пропозиції щодо розвитку компетентностей для демократичного громадянства в Новій українській школі, Керівні принципи освіти в галузі прав людини, програму курсу «Вчимося жити разом», матеріали проектів «Основи здоров’я» та «Фінансова грамотність». 
3. У проекті пояснювальної записки до програми визначено ієрархію цілей навчання, мету базової загальної освіти,роль зарубіжної літератури у формуванні ключових компетентностей, з’ясовано особливості запровадження наскрізних ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека» й «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання.
 4. У програмі виокремлено очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами), з’ясовано особливості реалізації ключових компетентностей та предметних компетентностей. Предметні компетентності є багатокомпонентним утворенням, основними складниками якого є знаннєвий, діяльнісний і ціннісний компоненти. 
5. Спрогнозовано портрет випускника основної школи, патріота України, який поважає історію і культуру своєї та інших країн, вільно володіє державною мовою, активний і відповідальний у громадському й особистому житті, підприємливий та ініціативний, дотримується здорового способу життя.
 6. Пропозиції до обговорення на групі було узагальнено за змістом. Рішення робочої групи щодо кожної пропозиції аргументовано.
 7. З огляду на одержані під час обговорення на порталі EdEra пропозиції розширено список творів для альтернативного вивчення: додано «Снігову королеву» Г. К. Андерсена у 5 класі, «Собаче серце» М. О. Булгакова у 9 класі.
 8. Додано рубрику «Міжпредметні зв’язки». 
9. Розширено список творів для вивчення напам’ять за вибором учнів: байка І. А. Крилова у 6 класі, сонети В. Шекспіра і Ф. Петрарки у 8 класі, поезії О. С. Пушкіна у 9 класі. 
10. До списку додаткового читання додано. «Мій дідусь був черешнею» А. Нанетті, «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» У. Cтарка. 11. Спрощено формулювання окремих державних вимог літературознавчої лінії з метою урахування вікових особливостей учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар