Майстерня знань (на допомогу учню)


Пов’язане зображення





Лайфхаки для учнів

http://loveread.ec/read_book.php?id=37520&p=1&fbclid=IwAR3BiySfmQLUkVAAJugKMFfJclX781Fbk_SnAGfchkC7Lft6EXGe_grEiUA
 Лайфхаки - це корисні поради. На уроці зарубіжної літератури можна запропонувати корисні 
поради про те, як скласти сенкан, паспорт твору, анкету героя, візитку, написати есе, твір
 компаративного характеру, фанфік, підготувати доповідь, захист проекту, проаналізувати 
вірш, прозовий твір і т. д. і т. п. Всі вони у мене надруковані на  листках А 5 і зібрані в теки 
для файлів А 5. Таких тек 15 -  на кожну парту. Мої лайфхаки - це роздатковий матеріал на
 уроці. Зразу відповідаю на питання, чому знову слово іншомовного походження.
 Воно (слово) дуже мотивує учнів. У минулому році, коли дітям запропонувала лайфхаки,
 вони дуже здивувалися:
 "Ви знаєте, що таке лайфхаки! Ого!"
Приклади лайфхаків:

Вчимось висловлювати свої думки..

Світлина від Лариси Роюк.

Література до ЗНО в таблицях

Світлина від Светланки Чеписової.



Надзвичайно цінна інформація для підготовки до ЗНО з літератури. Нічого зайвого - стисло про головне в таблицях. Дякуємо Тетяні Парадовській. Переглянути матеріал можна ТУТ.
 Зміст
Світлина від Светланки Чеписової.
Відеорепетитор української мови
Освіта


Пам*ятки:
1.Як підготуватися до написання твору-роздуму
 про героя.
2.Як скласти анотацію.
3.Як писакти рецензію.
4.Як писати інтерв*ю.
5.Як писати реферат.
6. Як порівнювати художні твори.
7. Як порівнювати оригінал і переклад.
8. Як підготувати власний коментар до віршованого твору.
9. Як скласти асоціативний ланцюжок на певну тему.
10. Як створити рекламний проект за прочитаним твором
11. Як підготувати літературну вікторину.

Фото Halina Barlyak.



Презентация на тему ПУНКТОГРАМИ В СКЛАДНОМУ РЕЧЕННІ. ПРАКТИКУМ до уроку з української мови
SVITPPT.COM.UA

Презентація до уроку


УРОК У 10 КЛАСІ Підготовка до написання власного висловлювання 21.09.2017 Бойко Георгій Володимирович, учитель української мови та літератури
DOCS.GOOGLE.COM

Рекомендації та відповіді на запитання щодо створення гарного ролику у форматі скрайбінгу
OSVITA.UA




Мова художнього твору у таблицях і схемах
SLIDESHARE.NET
Синекдоха - це ... Приклади використання її в мовленні
PORADI.RU


Творче завдання ЗНО в числах Де шукати ті цитати? Як знайти і вивчити цитати й афоризми для творів Алгоритм написання власного вислов...
ZNOVUZNO.BLOGSPOT.PE
План:
- аналізу драматичного твору;
- аналізу епічного твору;
- аналізу ліричного твору.

- оксиморон;
- мораліте, інтермедія...
- метонімія, її різновиди;
- метафора, її види;
- сонет;
- композиція.
-Художній образ
Есе

українська мова, тести, інтерактивні ігри,
NATALIANEMIROVSKA.BLOGSPOT.COM

- Краткий грамматический справочник по русскому языку
(інтерактивні правила)
 - Правила перенесення слів ( українська мова)
- Правила переноса слов ( русский язык)
- Як створити сенкан
-

Литературных премий существует огромное количество. Подробно про каждую из них у нас физически не получится написать, поэтому всё самое важное и интересное мы соберем по основным и самым престижным. А в конце дадим…
TELEGRA.PH
- Легко запам*ятати:
Світлина від Освіторія.
                                Анимашки Линии
Пам'ятка 1
"Як підготуватися до написання твору-роздуму про героя"
1. Твір має складатися з трьох частин:       
Результат пошуку зображень за запитом "малюнки  школа"- вступу;
- основної частини;
- висновків.
2. Вступ може складатися з 2-3 речень, які б підводили до основної частини. Це можуть бути речення про письменника, його твори, про твої уподобання.
Приклад: Казки відомого данського письменника Ганса Крістіана Андерсена зачаровують і дорослих, і дітей…
3. Основна частина – найбільша за розмірами. В ній розкривається тема твору. 
В основній частині викладай свої думки та обов’язково аргументуй їх. Намагайся уникати простого переказу епізодів твору. Свої думки можеш підтверджувати цитатами.
4. Висновки (2-3 речення). У завершальній частині твору зроби емоційний обгрунтований висновок щодо твого ставлення до героя, про якого пишеш. 
5. Спочатку напиши твір на чернетці.
6. Використовуй тільки ті слова, значення яких ти знаєш. Уникай повторення одних і тих самих слів.
7. Прочитай написане, перевір зміст, послідовність викладу, грамотність, використання розділових знаків.
8. Перепиши роботу начисто (якщо це домашній твір).
9. Перевір написане, пильнуючи описки та пропуски літер. 
10. Обсяг твору – 0, 5-1 сторінка учнівського зошита.  

2.Пам’ятка “Як скласти анотацію”

Результат пошуку зображень за запитом "картинки на допомогу учню"Анотація (анонс) -  (лат. annotatio — зауваження, помітка) — короткий виклад змісту книги, статті, розробки, звіту тощо.
В анотації до наукових видань наводяться найважливіші питання роботи, викладається зміст, дається оцінка. Анотація допомагає під час вибору й вивчення літератури з будь-якого питання, скорочує час на ознайомлення із змістом праці. 
1.      Назва твору мистецтва.
2.      Надайте основні відомості про автора.
3.      Дайте стислу характеристику, визначте тему.
4.      Зробіть перелік основних розділів чи питань (проблем), що висвітлюються в творі.
5.      Критично оцініть зміст, проблематику та образи.
6.      Укажіть, на якого читача розрахована книга (на якого глядача – фільм, картина тощо).



3. Пам’ятка “Як писати рецензію”
Результат пошуку зображень за запитом "малюнки  школа учні, допомога учням"Рецензія  - відгук, розбір та оцінка художнього (літературного, театрального, музичного, кінематографічного та ін.), наукового або науково-популярного твору; жанр літературної критики та газетно-журнальної публіцистики.

1. Прочитайте твір (перегляньте кінофільм, відвідайте виставу…), на який будете писати рецензію.
2. Визначте теми, що розвиває автор твору, який ви рецензуєте.
3. Прокоментуйте назву твору. Чи відображуються в ній тема або ідея твору? Чи використані прийоми створення образності?
4. Висловіть свою думку про зміст твору, проблеми, які порушує автор, про ідею твору.
5. Напишіть, чи вважаєте ви проблеми, про які пише автор, актуальними в наш час; чи поділяєте ви точку зору автора на ці проблеми.
6. Розкажіть, в чому збігається чи не збігається ваше сприйняття предмета мовлення з авторським. 
7. Відзначте мовленнєві засоби, які складають своєрідність стилю автора.






4. Пам’ятка “Як складати інтерв’ю” 
Результат пошуку зображень за запитом "малюнки  школа учні, допомога учням"1. Визначте тему інтерв’ю.
Якщо опитуваний - письменник, це можуть бути факти з біографії, питання про творчість, проблематику творів. Якщо це літературний герой, це можуть бути факти з його життя тощо.
2. З якою метою ви його проводите?
Cкладіть та запишіть запитання, що вас цікавлять
3. Зберіть матеріал для відповідей на запитання.
Для цього необхідно уважно прочитати довідкову літературу або перечитати художній твір. Відповіді необхідно створювати за достовірними джерелами, в них не повинно бути фактичних помилок, порушень хронологічної послідовності.
4. Складіть план бесіди.
5. Запишіть інтерв’ю, використовуючи форму діалогу.
Інтерв’ю також можуть складатися у формі монологу (самоінтерв’ю, анкета) або полілогу.
6. Інтерв’ю необхідно складати у художньому або публіцистичному стилі.
7. Намагайтеся не використовувати розмовну лексику.
8. Зробіть обрамлення для свого інтерв’ю.
9. Підготуйте виразне читання своєї роботи «за ролями».
10. За можливістю використовуйте атрибутику часу (письменника, героя), елементи костюму.
11. Пам’ятайте, що читання інтерв’ю – це театральна дія, отже намагайтеся передати у розмові характери своїх «героїв».




5. Пам'ятка Як писати реферат 
Результат пошуку зображень за запитом "малюнки  школа учні, допомога учням"Реферат – це стислий виклад змісту кількох наукових праць, що стосуються певної проблеми. Мета: передача цілісної інформації, одержаної з різних джерел.
                                      
1. Визначте мету написання реферату відповідно до поставленої теми.
2. Складіть план розкриття теми.
3. Ознайомтеся з літературою за темою, при читання підкреслюйте основні ідеї та положення, докази, аргументи та висновки, щоб потім зосередити на них увагу.
4. Класифікуйте виписки, зроблені під час читання розглянутих джерел.
5. Проаналізуйте зібраний матеріал, обміркуйте, зробіть узагальнені висновки.
6. Оформіть реферат.
                                          Структура реферату
1. План або зміст із зазначенням сторінок, глав, розділів.
2. Обґрунтування вибору теми.
3. Теоретичні основи обраної теми.
4. Виклад основного питання.
5. Висновок та узагальнення.
6. Практичне значення реферату.
7. Список використаної літератури.
8. Додатки: документи, ілюстрації, схеми, таблиці тощо.

6. Як порівнювати художні твори
1.      Зверніть увагу насамперед на такі елементи творів:
а)      Тема, проблеми, ідея;
б)      Сюжет, композиція;
в)      Система образів;
г)      Художні засоби.
2.      Поміркуйте, що спільного в порівнюваних творах.
3.      Визначте, чим вони відрізняються.
4.      Зробіть висновки порівняння.
5.      Оберіть спосіб викладання думок. Він може бути послідовним (спочатку розповідь про один твір,потім – у порівнянні з ним про другий) або паралельний (одночасне порівняння обох творів).

7. Як порівнювати оригінал і переклад

1.   Проаналізуйте особливості змісту і форми оригіналу. Зясуйте, які елементи в ньому відіграють найважливішу роль.
2.   Простежте, до яких змін удається перекладач (звертайте увагу на пропуски, заміни, нові елементи в перекладі).
3.   Установіть характер втрат (основні чи другорядні елементи твору).
4.   Поміркуйте, чим можна пояснити зміни в тексті перекладу.
5.   Зробіть висновок про близькість оригіналу й перекладу.
8. Як підготувати власний коментар до віршованого твору

1.   Уважно прочитайте віршований твір.
2.   Спробуйте відчути загальний настрій вірша, осмисліть власні думки та почуття, що він у вас викликаю.
3.   Висловіть свої враження від прочитаного.
4.   Якщо вам це відомо, розкажіть про історію створення поезії
5.   Зясуйте, який образ-переживання створює автор у творі.
6.   Визначте, за допомогою яких художньо-виражальних засобів передоно настрої та почуття.
7.   Простежте, як ритм та рима твору поглиблюють враження від прочитаного.
8.   Підсумовуючи, дайте власну оцінку твору.
 9. Як скласти асоціативний ланцюжок на певну тему
            Асоціативний ланцюжок – низка слів та словосполучень, що передають асоціації, які виникають на задану тему.
1.   Визначте центральне слово або фразу повідомлення.
2.   Запишіть якомога більше слів та висловів, що спадають на думку з обраної теми.
3.   Установіть внутрішні зв’язки між записаними словами.
4.   Презентуйте створені асоціативні ланцюжки чи кущі.

10. Як створити рекламний проект за прочитаним художнім твором
            Реклама – поширення відомостей про якийсь об’єкт з метою його популяризації.
1.   Чітко визначте своє ставлення до прочитаного й подумайте, чим цей художній тві та його автор можуть привернути увагу читачів-однолітків.
2.   Оберіть необхідний тип реклами (друкована, радіо- або телереклама).
3.   Використовуючи текст художнього твору або відомості з біографії його автора, виділіть цікаві епізоди, які можуть скласти сюжетну основу вашої реклами.
4.   Продумайте структуру вашого рекламного проекту. Визначте місце й послідовність таких складових реклами, як заголовок, ілюстрації, текст.
5.   Доберіть заголовок.
6.   Змоделюйте звуковий та візуальні ряди реклами.
7.   Визначте основні художні прийому, за допомогою яких ви прагнете заволодіти увагою аудиторії.
8.   Розставте логічні наголоси, паузи, продумайте інтонацію та темп читання.
9.   Відкоригуйте свою роботу, виправте помилки.
10. Потренуйтесь у проголошенні створеного вами рекламного проекту за прочитаним художнім твором
11. Як підготувати літературну вікторину

1.   Визначте тему та зміст літературної вікторини. Назвіть її.
2.   Продумайте мовностилістичні засоби і характер відповідей вашої вікторини.
3.   Окресліть приблизну кількість запитань та обсяг літературного матеріалу.
4.   Укладаючи запитання до літературної вікторини, пам’ятайте, що вони мають бути не складними й не легкими, чіткими, цікавими, несподіваними і інтрегуючими.
5.   Дайте відповіді на підготовлені вами запитання й запишіть їх поруч у дужках.
6.   Потренуйтесь у проголошені запитань.

План аналізу драматичного твору 
Результат пошуку зображень за запитом "малюнки  школа"1. Жанрова природа тексту.
2. Конфлікт.
3. Особливості розвитку сценічної дії.
4. Характери героїв і художні засоби їх розкриття.
5. Сюжетні та позасюжетні елементи (монологи, діалоги, ремарки тощо).
6. Тема та ідея.
7. Різні наукові та читацькі інтерпретації.
8. Місце твору в історико-літературному процесі.
9. Якщо ви переглянули постановку твору (театральну, у кіно), порівняйте її з прочитаним твором. Чи вдалося авторам, на вашу думку, передати авторський задум?


План аналізу епічного твору 
1. Відомості про автора, історію створення (коротко).
Результат пошуку зображень за запитом "малюнки  школа"2. Тема та жанр твору.
3. Композиція та сюжет.
4. Система образів.
5. Форми зображення дійсності:
 - розповідь: від І особи, невласне пряма;
- описи;
- роздум.
6. Мова твору:
- своєрідність слововживання (активність включення синонімів, антонимів, омонімів, історизмів, архаїзмів, неологізмів, варваризмів, професіоналізмів, автори змів);
- прийоми образності (епітети, метафори, порівняння, алегорія, метонімія, іронія, гіпербола);
- фразеологізми (прислів’я, приказки, крилаті слова);
-фонетичний лад (асонанс, дисонанс, алітерація);
- синтаксичні фігури мови (риторичні питання, звернення, вигуки, повтори, антитези, інверсії).
7. Ідея твору. Яким чином вона розкривається? Яким був задум письменника?
8. Власні враження про твір.



Результат пошуку зображень за запитом "малюнки  школа"План аналізу ліричного твору
1. Час (місце) написання, історія створення.                                                                                       
2.Жанровіоособливості.                                                                                                         
3. Місце даного твору в творчості поета або серед творів подібної
тематики  (мотив, сюжет, структура тощо).  Зв'язок з певним
напрямом, течією.                                      
 4. Почуття ліричного героя, відображені в творі.                             
5. В які способи розкривається авторська думка? Які
 почуття викликає у читача?                                                                                                                     6. Взаємообумовленість змісту та художньої форми:                        
      позиційне: 
 -    композиційне рішення;                                                                                                           -     особливості самовиразу ліричного героя, характер розповіді;                                                     
-     звуковий ряд, використання звукопису, асонансів, алітерації;                                                           
-     ритм, строфіка, графіка, їх смислова роль;                                                                                    
-     мотивованість, точність використаних виразних засобів.                                            
  7.  Асоціації, що викликає вірш (літературні, життєві, музичні,
живописні).                          
8. Місце даного вірша в творчості поета, моральний або
філософський зміст; «одвічні» проблеми або їх інтерпретація;
загадки та таємниці твору.                                                                                                      
9. Підготуйте виразне читання своєї роботи «за ролями».
10. За можливістю використовуйте атрибутику часу (письменника, героя), елементи костюму.
11. Пам’ятайте, що читання інтерв’ю – це театральна дія, отже намагайтеся передати у розмові характери своїх «героїв».



Теорія літератури:
1.оксиморон                             2.Мораліте,інтермедія...
http://ta-v.blogspot.com/                           

3.Метонімія, її різновиди       4.Метафора, її види
                          

5.Сонет                                       6.Композиція
                         
Организация краткого грамматического 
справочника по русскому языку

В Справочнике рассматриваются наиболее часто возникающие вопросы,
относящиеся к русскому языку. Описание приводится на уровне требований
школьной программы по русскому языку для старших классов средней школы
и группируется вокруг приводимого ниже списка тем. Для тех, кто желает
 освежить свои знания, приводятся основные используемые определения и 
термины.
Темы вопросов:

Основные используемые определения:

Правила перенесення слів ( українська мова)


Як створити сенкан?

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить 
від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
  1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно,це іменник).
  2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)
  3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
  4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
 Або ж так (формула):

1. Тема (іменник).

2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).
5. Перефразування сутності ( одне слово).


Спробуємо  скласти сенкан, для прикладу, за такими темами:

1.     Мова

2.     Рідна, барвінкова.
3.     Переливається, єднає, дзвенить.
4.     Вона – єдина й найцінніша.
5.     Доля.

1. Життя.
2. Різнобарвне і багатоголосе.
3. Кличе, вчить, надихає.
4. Радісна  мить перебування на Землі.
5.  Любов. 
Спробуйте ТВОРИТИ   самостійно. Із шедеврами – на урок (а можете й тут )...




Немає коментарів:

Дописати коментар