
Олімпіадні завдання з зарубіжної літератури
І ( шкільний) етап
2016-2017 н.р.
7 клас
І. Написати творчу роботу на одну з тем:
( 20 б.)
1.Образ Робін Гуда – уособлення народної мрії про героя-борця і захисника.
2.Література впливає на формування життєвих цінностей людини.
3.Про що розповідає нам балада «Рукавичка» Ф. Шиллера.
4.Напишіть листа літературному героєві ( героїні), чия історія вас найбільше вразила. ( За творами, вивченими у 7 класі )
5.« Ідуть до нас сказання
прадавні з давнини.
Про витязів діяння,
Як билися вони…»
( Розкажіть, яким постає в героїчних піснях та баладах ідеальний народний герой).
1.Образ Робін Гуда – уособлення народної мрії про героя-борця і захисника.
2.Література впливає на формування життєвих цінностей людини.
3.Про що розповідає нам балада «Рукавичка» Ф. Шиллера.
4.Напишіть листа літературному героєві ( героїні), чия історія вас найбільше вразила. ( За творами, вивченими у 7 класі )
5.« Ідуть до нас сказання
прадавні з давнини.
Про витязів діяння,
Як билися вони…»
( Розкажіть, яким постає в героїчних піснях та баладах ідеальний народний герой).
ІІ. Теорія літератури та літературна критика. ( 10 б.)
( одне завдання на вибір учня )
- Заповніть таблицю « Билина та народна казка»
Билина
|
Народна казка
|
Спільне
Відмінне
2.Складіть опорний конспект: « Ознаки народної балади ».
3. Визначте композиційні елементи балади Р.Л. Стівенсона «Вересовий трунок».
4. Назвіть прикмети життя, згадані в « Баладі прикмет» Ф. Війона і розтлумачте їх філософський підтекст ( прихований зміст). Результати зафіксуйте у таблиці за зразком.
4. Назвіть прикмети життя, згадані в « Баладі прикмет» Ф. Війона і розтлумачте їх філософський підтекст ( прихований зміст). Результати зафіксуйте у таблиці за зразком.
Прикмети життя
|
Підтекст
|
Мухи гинуть в молоці
|
Буденність
|
І місце – 30 – 27 б.
ІІ місце – 26 – 23 б.
ІІІ місце – 22 – 19 б.
8 клас
І. Написати творчу роботу на одну з тем:
1. Література впливає на формування життєвих цінностей людини.
2. Твір-доведення: « Гомер виховав усю Елладу».
3. Поеми Гомера – « енциклопедія життя давніх греків».
4. Військовий ідеал Тіртея.
5. Яким я уявляю Архілоха. ( 20 б.)
ІІ. Теорія літератури та літературна критика. ( 10 б.)
( одне завдання на вибір учня )
- Укладіть літературознавчий словничок до теми « Гомерівський епос», даючи визначення термінів та наводячи відповідні приклади: епічна поема, аеди, рапсоди, ретардація, гекзаметр, постійні епітети, , «гомерівське питання».
- Складіть опорний конспект « Основні риси античної літератури».
- Складіть опорну схему « Давньогрецька лірика».
- Коротко поясніть зміст і походження виразів зі Старого Заповіту, що вживаються в сучасній українській мові:
Вавилонське стовпотворіння, допотопні часи, після нас хоч потоп, заборонений плід – солодкий, куштувати з дерева пізнання добра і зла.
- За поданими відповідями та ключовими словами сформулюйте до них запитання:
- Г Е К Т О Р
- А П О Л Л О Н
- П Р І А М
- Г Е К У Б А
- П А Р І С
І місце – 30 – 27 б.
ІІ місце – 26 -23 б.
ІІІ місце – 22 -19 б.
9 клас
І. Написати творчу роботу на одну з тем:
1. Над чим сміється Мольєр у комедії « Міщанин – шляхтич»?
2. Твір – доведення: « Найбільша перемога – перемога над самим собою».
( П. Кальдерон)
3. Твір – роздум: « Чи можна вважати комедію Ж.- Б. Мольєра « Міщанин – шляхтич» моральним уроком нашим сучасникам?
4. « Нелегким шляхом до пізнання себе і вищих істин…» ( Твір-есе від імені літературного героя одного з творів, вивчених у 9 класі).
5. Чи можна обдурити Долю? ( За драмою П.Кальдерона « Життя – це сон»).
( 20 б.)
ІІ. Теорія літератури та літературна критика. ( 10 б.)
( одне завдання на вибір учня )
- Складіть опорний конспект « Основні риси бароко».
- Складіть опорну схему «Класицистичний образ».
- Чому твір П. Кальдерона має назву « Життя – це сон»?
- Доведіть, що Журден – комічний характер. (За комедією Ж.-Б. Мольєра
«Міщанин – шляхтич)
- Доведіть, що художня література - це мистецтво слова. Визначте її місце серед інших видів мистецтв.
І місце – 30 -27 б.
ІІ місце – 26 – 23 б.
ІІІ місце – 22 – 19 б.
10 клас
І. Завдання закритої форми
1.Виконайте тестові завдання
(Завдання 1-13 мають по чотири варіанти відповідей,із яких лише одна правильна (по 1балу )
1.Який прозовий жанр Гегель назвав «епосом приватного життя»:
а) роман;
б) повість;
в) оповідання;
г) новелу.
2.Укажіть рису, не притаманну реалізму:
а) історизм;
б) наявність героя-бунтаря;
в) типові характери в типових обставинах;
г) соціальний аналіз.
3.Дослідженню історії та культури якої країни присвятив багато праць Ф. Стендаль:
а)Франції;
б) Іспанії;
в) Італії;
г) Росії.
4.Який період історичного розвитку французького суспільства досліджує
Стендаль у романі «Червоне і чорне»:
а) Велику французьку революцію;
б) правління Наполеона;
в) Реставрацію;
г) якобинську диктатуру.
5.О. де Бальзак бачив «Людську комедію» «у вигляді ярусів, що височітимуть один над одним». Якого яруса немає в її структурі?
а) «Етюди про звичаї»;
б) «Філософські етюди»;
в) «Приватні етюди»;
г) «Аналітичні етюди».
6. Укажіть тему повісті «Гобсек»:
а) життя скнари Гобсека;
б) аморальне життя аристократії;
в) чесна і віддана праця;
г) згубний вплив золота, багатства на людину.
7. Укажіть найяскравішого представника натуралізму:
а) Е. Золя;
б) Ф. Стендаль;
в) О. Бальзак;
г) Г. Флобер.
8. Про яку країну написав О. де Бальзак: «Це пустеля, царство хлібів, це мовчазні прерії Купера. Тут починається ... чорнозем, шар чорного і тучного ґрунту завтовшки футів п'ятдесяти, а іноді навіть більше»?
а) про Францію;
б) про Росію;
в) про Україну;
в) про США.
9.Назвіть особливість композиції повісті О. де Бальзака «Гобсек»:
а) оповідання в оповіданні;
б) паралелізм;
в) лінійна композиція;
г) замкнена композиція.
10.Що, на думку Стендаля, повинно бути предметом мистецтва сучасності:
а) соціальне життя людини;
б) зображення об’єктивного життя суспільства;
в) внутрішній світ людини, її духовне й емоційне життя;
г) зображення явищ, які лише народжуються.
(Завдання 11 – 12 мають на меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник,
позначений цифрою (по 2,5 бала)
11.Установіть відповідність між країною та письменником-реалістом:
а) Франція. 1. І. Гончаров, І. Тургенєв;
б) США. 2. О. де Бальзак, Г. Флобер;
в) Росія. 3. М. Твен, Т. Драйзер;
г) Україна. 4. І. Франко, І. Нечуй-Левицький.
12.Знайдіть сімейну пару:
а) Олексій Каренін; 1. Кіті.
б) Костянтин Левін; 2. Доллі.
в) Степан Облонський 3. Анна.
г) Миколай Каренін. 4. Варенька.
5. Марія Миколаївна.
ІI. Завдання з відкритою відповіддю
1.Напишіть твір на одну з тем:
І. Завдання закритої форми
1.Виконайте тестові завдання
(Завдання 1-13 мають по чотири варіанти відповідей,із яких лише одна правильна (по 1балу )
1.Який прозовий жанр Гегель назвав «епосом приватного життя»:
а) роман;
б) повість;
в) оповідання;
г) новелу.
2.Укажіть рису, не притаманну реалізму:
а) історизм;
б) наявність героя-бунтаря;
в) типові характери в типових обставинах;
г) соціальний аналіз.
3.Дослідженню історії та культури якої країни присвятив багато праць Ф. Стендаль:
а)Франції;
б) Іспанії;
в) Італії;
г) Росії.
4.Який період історичного розвитку французького суспільства досліджує
Стендаль у романі «Червоне і чорне»:
а) Велику французьку революцію;
б) правління Наполеона;
в) Реставрацію;
г) якобинську диктатуру.
5.О. де Бальзак бачив «Людську комедію» «у вигляді ярусів, що височітимуть один над одним». Якого яруса немає в її структурі?
а) «Етюди про звичаї»;
б) «Філософські етюди»;
в) «Приватні етюди»;
г) «Аналітичні етюди».
6. Укажіть тему повісті «Гобсек»:
а) життя скнари Гобсека;
б) аморальне життя аристократії;
в) чесна і віддана праця;
г) згубний вплив золота, багатства на людину.
7. Укажіть найяскравішого представника натуралізму:
а) Е. Золя;
б) Ф. Стендаль;
в) О. Бальзак;
г) Г. Флобер.
8. Про яку країну написав О. де Бальзак: «Це пустеля, царство хлібів, це мовчазні прерії Купера. Тут починається ... чорнозем, шар чорного і тучного ґрунту завтовшки футів п'ятдесяти, а іноді навіть більше»?
а) про Францію;
б) про Росію;
в) про Україну;
в) про США.
9.Назвіть особливість композиції повісті О. де Бальзака «Гобсек»:
а) оповідання в оповіданні;
б) паралелізм;
в) лінійна композиція;
г) замкнена композиція.
10.Що, на думку Стендаля, повинно бути предметом мистецтва сучасності:
а) соціальне життя людини;
б) зображення об’єктивного життя суспільства;
в) внутрішній світ людини, її духовне й емоційне життя;
г) зображення явищ, які лише народжуються.
(Завдання 11 – 12 мають на меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного буквою, доберіть відповідник,
позначений цифрою (по 2,5 бала)
11.Установіть відповідність між країною та письменником-реалістом:
а) Франція. 1. І. Гончаров, І. Тургенєв;
б) США. 2. О. де Бальзак, Г. Флобер;
в) Росія. 3. М. Твен, Т. Драйзер;
г) Україна. 4. І. Франко, І. Нечуй-Левицький.
12.Знайдіть сімейну пару:
а) Олексій Каренін; 1. Кіті.
б) Костянтин Левін; 2. Доллі.
в) Степан Облонський 3. Анна.
г) Миколай Каренін. 4. Варенька.
5. Марія Миколаївна.
ІI. Завдання з відкритою відповіддю
1.Напишіть твір на одну з тем:
- Тема кохання в романі Стендаля «Червоне і чорне».
- Образи Гобсека та Дервіля у повісті О. де Бальзака «Гобсек».
(25 балів)
2.Зробіть ідейно – художній аналіз поезії
На всіх гірських вершинах
Ти бачиш тінь нічну,
А з крон зелених лине
Нечутний подих сну.
Мовчать пташки у лісі –
Їх спокій не тривож,
Чекай лише – стомившись,
Спочинеш ти також.
Й.В. Гете «Нічна пісня подорожнього»
(15 балів)
Максимальний бал – 55
На всіх гірських вершинах
Ти бачиш тінь нічну,
А з крон зелених лине
Нечутний подих сну.
Мовчать пташки у лісі –
Їх спокій не тривож,
Чекай лише – стомившись,
Спочинеш ти також.
Й.В. Гете «Нічна пісня подорожнього»
(15 балів)
Максимальний бал – 55
11 клас
I-й рівень. Виконайте тестові завдання ( 4 тести по 4 бали = 16 балів)
1. Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)
Твір Дж. Джойса вважається одним із найкращих зразків:
а) роману-епопеї; в) малої модерністської прози;
б) притчі; г) повісті.
2. Допишіть правильну відповідь (4 бали)
а) „Хіба він тварина, якщо його так причаровує _____________________________________?”
б) „Про свою родину він думав з ____________________ та ___________________________.”
в) Провідна художня техніка, використана Дж. Джойсом у творі „Джакомо Джойс” - _______
г) «Тот, кто любит, должен разделять участь того, кого он любит...» - сказано про _________
3. Установіть відповідність (4 бали)
Між героями та їх висловлюваннями:
«Не верю я ни во что из того, что пишу!» а) Пілат;
«Люди как люди…квартирный вопрос только их испортил» б) Рюхін;
«Голова моя, голова!» в) Бенгальський;
«Не выношу шума, возни, насилий и всяких вещей в этом роде» г) Маргарита;
«Я верую! Что-то произойдет!» д) Бегемот;
«Ведь и мы хотим жить и летать!» е) Наташа;
«И о безделице надлежит помнить» є) Воланд;
«Достоевский бессмертен!» ж) Майстер.
4. Установіть послідовність (4 бали)
Подій в житті Майстра:
а) виграш 100 тисяч;
б) знайомство з Могаричем;
в) робота в музеї;
г) зустріч з Маргаритою;
д) політ в місячному сяйві;
е) перебування в лікарні;
є) зустріч з Воландом;
ж) знищення рукопису роману.
II-й рівень. Виконайте завдання (3 завдання по 10 балів=30 балів)
5. Дайте визначення літературним поняттям (5*2=10 балів)
модернізм;
неоромантизм;
роман-міф;
гротеск;
потік свідомості.
6. Учимося пояснювати задум автора.
Герої Булгакова Берліоз та Бездомний – це ми з вами, і їхні долі – можливі шляхи для нас. Які саме? Чого хотів навчити нас автор прикладом цих героїв? Над чим закликає замислитися?
Відповідь аргументуйте.
7. Зробіть ідейно-художній аналіз поезії.
ХУДОЖНИКОВІ Мені ввижається твоя робота,
Благословенні всі твої труди:
Лип, назавжди осінніх, позолота
І витворена щойно синь води.
Помислиш тільки — і тонка дрімота
Уже веде мене в твої сади,
Щоб, кожного вжахнувшись повороту,
Без пам'яті шукать твої сліди.
Чи під склепіння я ввійду, де сила
Твого мистецтва небеса явила,
Аби схолов мій осоружний жар?..
Там стану я блаженною навіки
Й, розжарені склепляючи повіки,
Там осягну я знову слізний дар.
1924 р. Анна Ахматова
III-й рівень. Виконайте завдання (2 завдання по 12 балів=24 бали)
8. У новелі Кафки „Перевтілення” одним з досить красномовних образів є образ вікна. Прокоментуйте цей образ в контексті твору. Висловіть власне судження: чому Грегор не вилетів на волю, як природно зробила б будь-яка комаха? Чи поділяєте ви думку В.Набокова, що він просто «так и не узнал, что под жёстким покровом на спине у него есть крылья»?
9. Проаналізуйте лейтмотив вогню в романі М. Булгакова „Майстер і Маргарита”. Проілюструйте свої висновки цитатами з тексту.
IV-й рівень. Виконайте завдання (1 завдання – 30 балів: зміст – 18, мовне оформлення – 12)
10. Напишіть твір-роздум на одну з тем:
«Перевтілення» - казка, фантастика чи реальність?» (За повістю Кафки «Перевтілення»)
«Мистецтво є основним вираженням життя» (Дж. Джойс)
«Все люди добрые» (За романом М. Булгакова «Майстер и Маргарита»)
«Майстер і Маргарита» - гімн сатані чи путь до Бога?» (За романом М. Булгакова)
Максимальна кількість балів – 100
- Завдання І
етапу, 8 клас (2015 рік)
Всеукраїнської олімпіади із зарубіжної літератури
І рівень
Обери правильну відповідь:
Всеукраїнської олімпіади із зарубіжної літератури
І рівень
Обери правильну відповідь:
1. Картину
«Мадонна з книгою» створив:
а) Боттічеллі;
б)Рафаель;
в) Леонардо да Вінчі.
2. Максим Стріха -…
а) художник;
б) перекладач;
в) актор.
3. Хто здійснив переклад «Гімну до ранньої зорі» (з «Рігведи»)?
а) Борис Тен;
б) Іван Франко;
в) Леся Українка.
4. «Проповідь на горі» розміщена …
а) у «Старому заповіті»;
б) у «Новому заповіті»;
в) у «Корані».
5. «Гомер був першим пророком древніх греків». Це слова…
а) Сковороди;
б) Вергілія;
в) Сократа.
6. Яким іменем назвався Одіссей Поліфему?
а) Ніхто;
б) Мудрим;
в) своїм іменем.
ІІ рівень Дайте визначення:
Гекзаметр – це…
ІІІ рівень
Яким епізодом закінчується «Одіссея»?
ІV рівень
Складіть твір-мініатюру «Чому античну літературу називають колискою світової літературної скарбниці?»
Завдання І етапу
Всеукраїнської олімпіади із зарубіжної літератури
9 КЛАС
І РІВЕНЬ
1.Діячі якого з перелічених літературних напрямів брали античне мистецтво взірцем правильного використання вічних законів мистецтва?
а) бароко;
б) класицизму;
в) романтизм;
г) реалізму.
2.Хто з перелічених авторів створив безсмертний образ Тартюфа?
а) Шекспір;
б) Шіллер;
в) Мольєр;
г) Гете.
3. Дотримання яких трьох єдностей вимагали класицистичні правила?
а) часу, місця, дії;
б) часу, простору, мови;
в) часу, жанру, мови;
г) місця, часу, мови.
4. Героя якого твору характеризують ці слова:
Він поки що у мороці блукає,
Та я вкажу йому до правди вихід,
Бо знає садівник, як деревце плекає,
Який від нього буде цвіт і плід?
а) «Гамлет»;
б) «Одіссея»;
в) «Божественна комедія»;
г) «Фауст».
5. Хто є автором рядків:
Як не любов, то що це бути може?
А як любов, то що таке вона?
а) Боккаччо;
б) Шекспір;
в) Данте;
г) Петрарка.
6. Яку назву має ця строфа:
А там звернувся до цієї пари
Й почав: «Франческо, від твоїх страждань
У серці чую болісні удари»?
а) терцина;
б) двовірш;
в) бейт;
г) катрен.
ІІ РІВЕНЬ
Установіть відповідність між твором та його жанром:
1 «Гамлет» А поема
2 «Міщанин-шляхтич» Б сонет
3 «Дон Кіхот» В комедія
4 «Щасливі квіти й благовісні трави» Г роман
Д трагедія
Е повість
ІІІ РІВЕНЬ
Дайте відповідь на питання:
1. Що зобразив Гомер на щиті Ахілла?
2. Назвіть відомих українських перекладачів античної літератури.
а) Боттічеллі;
б)Рафаель;
в) Леонардо да Вінчі.
2. Максим Стріха -…
а) художник;
б) перекладач;
в) актор.
3. Хто здійснив переклад «Гімну до ранньої зорі» (з «Рігведи»)?
а) Борис Тен;
б) Іван Франко;
в) Леся Українка.
4. «Проповідь на горі» розміщена …
а) у «Старому заповіті»;
б) у «Новому заповіті»;
в) у «Корані».
5. «Гомер був першим пророком древніх греків». Це слова…
а) Сковороди;
б) Вергілія;
в) Сократа.
6. Яким іменем назвався Одіссей Поліфему?
а) Ніхто;
б) Мудрим;
в) своїм іменем.
ІІ рівень Дайте визначення:
Гекзаметр – це…
ІІІ рівень
Яким епізодом закінчується «Одіссея»?
ІV рівень
Складіть твір-мініатюру «Чому античну літературу називають колискою світової літературної скарбниці?»
Завдання І етапу
Всеукраїнської олімпіади із зарубіжної літератури
9 КЛАС
І РІВЕНЬ
1.Діячі якого з перелічених літературних напрямів брали античне мистецтво взірцем правильного використання вічних законів мистецтва?
а) бароко;
б) класицизму;
в) романтизм;
г) реалізму.
2.Хто з перелічених авторів створив безсмертний образ Тартюфа?
а) Шекспір;
б) Шіллер;
в) Мольєр;
г) Гете.
3. Дотримання яких трьох єдностей вимагали класицистичні правила?
а) часу, місця, дії;
б) часу, простору, мови;
в) часу, жанру, мови;
г) місця, часу, мови.
4. Героя якого твору характеризують ці слова:
Він поки що у мороці блукає,
Та я вкажу йому до правди вихід,
Бо знає садівник, як деревце плекає,
Який від нього буде цвіт і плід?
а) «Гамлет»;
б) «Одіссея»;
в) «Божественна комедія»;
г) «Фауст».
5. Хто є автором рядків:
Як не любов, то що це бути може?
А як любов, то що таке вона?
а) Боккаччо;
б) Шекспір;
в) Данте;
г) Петрарка.
6. Яку назву має ця строфа:
А там звернувся до цієї пари
Й почав: «Франческо, від твоїх страждань
У серці чую болісні удари»?
а) терцина;
б) двовірш;
в) бейт;
г) катрен.
ІІ РІВЕНЬ
Установіть відповідність між твором та його жанром:
1 «Гамлет» А поема
2 «Міщанин-шляхтич» Б сонет
3 «Дон Кіхот» В комедія
4 «Щасливі квіти й благовісні трави» Г роман
Д трагедія
Е повість
ІІІ РІВЕНЬ
Дайте відповідь на питання:
1. Що зобразив Гомер на щиті Ахілла?
2. Назвіть відомих українських перекладачів античної літератури.
ІV РІВЕНЬ
Складіть твір-мініатюру «Чому античну літературу називають колискою світової літературної скарбниці?»
Завдання І етапу
Всеукраїнської олімпіади із зарубіжної літератури
10 КЛАС
І РІВЕНЬ
1. Хто з перелічених персонажів є «вічним образом»?
а) Раскольников;
б) Дон Жуан;
в) Наташа Ростова;
г) Анна Кареніна.
2. Хто є автором рядків:
Найперше – музика у слові!
Бери ж із розмірів такий,
Що плине, млистий і легкий,
А не тяжить, немов закови?
а) Верлен;
б) Вітмен;
в) Бодлер;
г) Рембо.
3. Установіть відповідність між твором та персонажем, у якому він діє:
1 Полоній а) «Декамерон»
2 Санчо Панса б) «Божественна комедія»
3 Журден в) «Міщанин-шляхтич»
4 Беатріче г) «Дон Кіхот»
4. Яка риса поетики романів Ф. Достоєвського була новаторською?
а) поліфонізм
в) філософічність
в) дидактизм
г) песимізм
5. Частиною якого величного твору Бальзака стала повість «Гобсек»?
а) «Божественна комедія»;
б) «Людська комедія»;
в) «Батько Горіо»;
г) «Втрачені ілюзії».
6. Чому Раскольников зважується на злочин?
а) герой не мав іншого засобу виправити своє матеріальне становище і врятувати сестру від шлюбу з нелюбом;
б) вважав, що стара лихварка сама обкрадає людей і зживає зі світу свою сестру;
в) мав намір допомогти людям за допомогою грошей лихварки;
г) мав намір перевірити себе і свою теорію.
ІІ РІВЕНЬ
Дайте визначення роману-епопеї.
ІІІ РІВЕНЬ
Розкрийте провідні принципи реалізму.
ІV РІВЕНЬ
Напишіть твір-роздум на тему: «Чому «Злочин і кару» Ф. Достоєвського називають філософським романом?»
Завдання І етапу
Всеукраїнської олімпіади із зарубіжної літератури
11 КЛАС
І РІВЕНЬ
1. Хто серед митців модернізму став лауреатом Нобелівської премії?
а) Джеймс Джойс;
б) Анна Ахматова;
в) Оскар Уайльд;
г) Моріс Метерлінк.
2. З якого твору наведено фрагмент:
«Грегор просунув голову до самого кінця дивана й почав стежити за сестрою. Чи помітить вона, що він залишив молоко, причому зовсім не тому, що не був голодний, і чи принесе вона якусь іншу їжу. Яка зараз підійде йому більше…»?
а) «Стариган з крилами»;
б) «Перевтілення»;
в) «Чума»;
г) «Майстер і Маргарита».
3. У чому особливість композиції твору Дж. Джойса «Джакомо Джойс» ?
а) античний пласт наближує побудову твору до міфу;
б) кожний із розділів співвідноситься з частиною людського тіла;
в) текст побудовано як мозаїку не пов’язаних один з одним фрагментів;
г) текст наближено до побудови ірландської балади.
4. Установіть хронологічну послідовність виникнення літературних явищ:
а) постмодернізм;
б) бароко;
в) романтизм;
г) Просвітництво.
5. До якого «вічного образу» звертався Рільке і навіть присвятив йому збірку сонетів?
а) Дон Кіхота;
б) Орфея;
в) Санчо Панси;
г) Дон Жуана.
6. Установіть відповідність між назвами творів і прізвищами поетів:
1 «Реквієм» А Ахматова
2 «Міст Мірабо» Б Маяковський
3 «Сонети до Орфея» В Пастернак
4 « Лілечко! (Замість листа) Г Рільке
Д Аполлінер
Е Блок
ІІ РІВЕНЬ
З якого твору наведено цей уривок: «Він був ще зайнятий цим важким переміщенням і, поспішаючи, ні на що більше не звертав уваги, як раптом почув голосне «О» керуючого – воно прозвучало, як свист вітру, - і побачив потім його самого: знаходячись найближче від усіх до дверей, той притиснув долоню до відкритого рота…»
а) «Чума»;
б) «Пігмаліон»;
в) «Перевтілення»;
г) «Старий і море».
ІІІ РІВЕНЬ
1. Назвіть письменників зарубіжної літератури, імена яких пов’язані з Україною.
2.Дайте визначення літературознавчим поняттям: символ, експресіонізм,ремінісценція.
ІV РІВЕНЬ
Напишіть есе на тему: “У чому справжній сенс буття?»
8 клас
Олімпіада із зарубіжної літератури
2016 – 2017 н. р.
І. Тести з вибором однієї правильної відповіді (1б)
1. Біблія складається з:
а) трьох книг;
а) трьох книг;
б) сімдесяти семи книг;
в) дев'яноста восьми книг;
г) ста п'ятдесяти книг.
2. Слово «Євангеліє» означає:
а) нова радість;
а) нова радість;
б) прихід Бога;
в) блага звістка;
г) погана звістка.
3. Як звали біблійного героя, чия сім'я єдина врятувалася під час всесвітнього потопу?
а) Авраам;
б) Адам;
в) Авель;
г) Ной.
4. Навіщо Соломон промовляв свої притчі?
а) Щоб навчати людей;
б) щоб прославитися;
в) щоб розважитися.
5. Як називається ритмічна римована проза, якою написані мекканські сури Корану:
а) айяти;
б) басмалі;
в) садж;
г) тора?
6. Веди, Біблія, Коран мають вплив на розвиток світового літературного процесу тому, що ці книги є:
а) розповіддю про минуле людства;
б) енциклопедією знань, культурним фондом, моральним кодексом на родів, невичерпним джерелом сюжетів і тем для мистецтва всього світу;
в) зібранням моральних норм окремих народів.
7. Скільки Євангелій у Біблії?
а) 40;
б) 4;
в) 15;
г) 8.
8. Що просив цар Соломон у Бога?
а) Багатства;
б) мудрості;
в) слави;
г) добра.
9. Кого першого створив Бог?
а) Адама;
б) Єву;
в) Змія;
г) Яблуко.
10. На що впливають священні книги:
а) на історію;
б) на музику;
в) на релігію та на мистецтво;
г) з появою нових літературних творів священні книги втратили свій вплив?
11. Продовжіть цитату з Біблії: «Бог покарав давніх людей за гріхи всесвітнім...
а) нерозумінням»;
б) запамороченням»;
в) змішенням мов»;
г) потопом».
12. Як називається вежа, яку люди хотіли побудувати аж до небес?
а) Пізанська
б) Ейфелева
в) Вавилонська
13. Укажіть, яке походження має Коран:
а) Давньогрецьке
б) Давньоіндійське
в) Давньоарабське
г) Давньоєврейське
14. Слово «Коран» означає:
а) радісна звістка;
б) слово Аллаха;
в) читання.
а) радісна звістка;
б) слово Аллаха;
в) читання.
15. Найдавніша частина Вед:
а) «Рігведа»;
б) «Самаведа»;
в) «Яджурведа».
а) «Рігведа»;
б) «Самаведа»;
в) «Яджурведа».
ІІ. Установіть відповідність (2б)
1. Установіть відповідність між назвами збірників Вед та їхнім
основним змістом:
основним змістом:
1.Ригведа а) збірка заклинань жерців
2. Самаведа б) збірка жертвоприношень
З.Яджурведа в) збірка гімнів
4.Атхарваведа г) збірка пісень
2. Установіть послідовність між світовими релігіями та їхсвященними книгами:
І.Веди а)християнство
І.Веди а)християнство
2.Біблія б) іслам
З.Коран в)буддизм
3. Установіть хронологічну послідовність виникнення священних книг:
а) Біблія;
б) Коран;
в) Веди.
4.Установіть відповідність між священними книгами та дослівним значенням їхніх назв
1. Веди а) те, що читають, вимовляють
2. Біблія. б) священне знання
З. Коран в) книга
5 . Встановіть відповідність.
1) живопис а) мистецтво слова
2) музика б) мистецтво пензля
3) література в) мистецтво звуку
4)хореографія г) мистецтво акторської гри
5)театр д) мистецтво танцю
ІІІ. Напишіть твір на тему ««Мистецтво, ти даруєш благодать!» (10б)
Мені сподобалась підбірка завдань для кожного класу. Дяукю.
ВідповістиВидалити