

Нормативно-правові документи щодо організованого початку нового 2019/2020 навчального року
Матеріал оновлюється у 2019-2020 навчальному році
Фішбоун (діаграма «риб’ячої кістки» (англ. Fishbone Diagram) – один з найбільш ефективних прийомів, який можна використовувати в тоді, коли необхідно встановити причинно-наслідкові зв’язки, здійснити обгрунтований вибір, розвинути навички роботи з інформацією, навчити вирішувати проблеми тощо.
Метод Fishbone можна використовувати як окремо для здійснення аналізу певної ситуації, так і зробити його стратегією цілого уроку. При цьому найбільшого ефекту можна досягти під час уроків узагальнення та
систематизації знань, коли тема вже вивчена.
Схема включає в себе чотири основні блоки, представлені у вигляді голови, кісток та хвоста риби. Кожна з них відповідає за конкретні складові:
- голова – тема, питання або проблема, що підлягає аналізу;
-верхні кістки (або ті, що розміщені з правого боку при вертикальному положенні схеми) – основні поняття теми та причини виникнення проблеми;
-нижні кістки (або ті, що розміщені з лівого боку при вертикальному положенні схеми) – факти, що є підтвердженням певних причин чи понять, вказаних у схемі;
- хвіст – відповідь на поставлене питання, висновки.
Важливо! Найважливіші поняття треба розміщувати ближче до голови.
Fishbone буде доречним як під час індивідуальної, так і в процесі роботи в групах. В останньому випадку учасники групи зможуть обговорити проблемне питання та поглянути на нього з різних точок зору.
Прийом фішбоун виконується в декілька етапів:
-Формування групи для аналізу проблемного питання. Оптимальна кількість учнів – 5.
-Кожна група отримує зображення риб’ячого скелету (або малює його самостійно), а потім заповнює основні кістки, вказуючи проблему, причини та факти. -Заповнювати схему можна лише після тривалого обговорення всією групою, яке має займати приблизно 10 хвилин.
-Якщо проблем та фактів, які заслуговують на увагу, багато, то до основної схеми можна домалювати відгалуження.
-Коли схема повністю заповнена, настає час детального аналізу причин та наявних фактів.
Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури, мов корінних народів або національних меншин, інтегрованого курсу «Література» у закладах загальної середньої освіти області у 2019-2020 навчальному році https://ukrhoippo.blogspot.com/2019/06/blog-post.html?m=1&fbclid=IwAR1W7Ag0gQqLo5WdMkr_ErQ7bcfRZzXHFhWhk2C3_5WWbuqS4p01GEzus2A
Фішбоун (діаграма «риб’ячої кістки» (англ. Fishbone Diagram) – один з найбільш ефективних прийомів, який можна використовувати в тоді, коли необхідно встановити причинно-наслідкові зв’язки, здійснити обгрунтований вибір, розвинути навички роботи з інформацією, навчити вирішувати проблеми тощо.
Метод Fishbone можна використовувати як окремо для здійснення аналізу певної ситуації, так і зробити його стратегією цілого уроку. При цьому найбільшого ефекту можна досягти під час уроків узагальнення та
систематизації знань, коли тема вже вивчена.
Схема включає в себе чотири основні блоки, представлені у вигляді голови, кісток та хвоста риби. Кожна з них відповідає за конкретні складові:
систематизації знань, коли тема вже вивчена.
Схема включає в себе чотири основні блоки, представлені у вигляді голови, кісток та хвоста риби. Кожна з них відповідає за конкретні складові:
- голова – тема, питання або проблема, що підлягає аналізу;
-верхні кістки (або ті, що розміщені з правого боку при вертикальному положенні схеми) – основні поняття теми та причини виникнення проблеми;
-нижні кістки (або ті, що розміщені з лівого боку при вертикальному положенні схеми) – факти, що є підтвердженням певних причин чи понять, вказаних у схемі;
- хвіст – відповідь на поставлене питання, висновки.
Важливо! Найважливіші поняття треба розміщувати ближче до голови.
Fishbone буде доречним як під час індивідуальної, так і в процесі роботи в групах. В останньому випадку учасники групи зможуть обговорити проблемне питання та поглянути на нього з різних точок зору.
Прийом фішбоун виконується в декілька етапів:
-Формування групи для аналізу проблемного питання. Оптимальна кількість учнів – 5.
-Кожна група отримує зображення риб’ячого скелету (або малює його самостійно), а потім заповнює основні кістки, вказуючи проблему, причини та факти. -Заповнювати схему можна лише після тривалого обговорення всією групою, яке має займати приблизно 10 хвилин.
-Якщо проблем та фактів, які заслуговують на увагу, багато, то до основної схеми можна домалювати відгалуження.
-Коли схема повністю заповнена, настає час детального аналізу причин та наявних фактів.



Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури, мов корінних народів або національних меншин, інтегрованого курсу «Література» у закладах загальної середньої освіти області у 2019-2020 навчальному році https://ukrhoippo.blogspot.com/2019/06/blog-post.html?m=1&fbclid=IwAR1W7Ag0gQqLo5WdMkr_ErQ7bcfRZzXHFhWhk2C3_5WWbuqS4p01GEzus2A
Календарне планування
2018-2019 н.р.
Методичний посібник "Календарне планування уроків ЗЛ для 5-9 класів" - Word
Методичний посібник "Календарне планування уроків ЗЛ для 5-9 класів" - PDF
Календарне планування. Вступ. Пам'ятка для вчителя - Word
Календарне планування. Вступ. Пам'ятка для вчителя - PDF
Календарне планування уроків ЗЛ для 5 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 5 класу - PDF (для друку)
Календарне планування уроків ЗЛ для 6 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 6 класу - PDF (для друку)
Календарне планування уроків ЗЛ для 7 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 7 класу - PDF (для друку)
Календарне планування уроків ЗЛ для 8 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 8 класу - PDF (для друку)
Календарне планування уроків ЗЛ для 9 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 9 класу - PDF (для друку)
Методичний посібник "Календарне планування уроків ЗЛ для 5-9 класів" - Word
Методичний посібник "Календарне планування уроків ЗЛ для 5-9 класів" - PDF
Календарне планування. Вступ. Пам'ятка для вчителя - Word
Календарне планування. Вступ. Пам'ятка для вчителя - PDF
Календарне планування уроків ЗЛ для 5 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 5 класу - PDF (для друку)
Календарне планування уроків ЗЛ для 6 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 6 класу - PDF (для друку)
Календарне планування уроків ЗЛ для 7 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 7 класу - PDF (для друку)
Календарне планування уроків ЗЛ для 8 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 8 класу - PDF (для друку)
Календарне планування уроків ЗЛ для 9 класу - Word (для редагування)
Календарне планування уроків ЗЛ для 9 класу - PDF (для друку)

Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної література у 2018/2019 навчальному році
У 2018/2019 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5 – 9 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804;
у 10 класі – за новими навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407;
в 11класі – за програмою, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021, крім рівня стандарту та академічного рівня зі змінами 2016 року.
Навчальна та методична література із зарубіжної літератури, рекомендована МОН України, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, що розміщений на офіційному сайті МОН України, Інституту модернізації змісту освіти.
Основою для календарно-тематичного планування уроків зарубіжної літератури є чинні програми. Учитель має право самостійно розподіляти години на текстуальне вивчення творів, розвиток мовлення, позакласне читання, ураховуючи визначену кількість годин на опрацювання конкретного розділу. Учитель має змогу вільно і творчо підійти до організації навчальної діяльності на уроках зарубіжної літератури з урахуванням конкретних умов викладання, читацьких інтересів учнів.
Викладання зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти здійснюється українською мовою. Твори зарубіжних письменників у курсі зарубіжної літератури вивчаються в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською, німецькою, французькою тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення володіння учнями іноземними та іншими мовами.
З метою систематизації та упорядкування навантаження учнів протягом навчального року подаємо рекомендовану кількість видів контролю в процесі вивчення зарубіжної літератури в кожному класі. Поданий у таблиці розподіл годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Учитель на власний розсуд може збільшити кількість видів контрою відповідно до рівня підготовленості учнів, особливостей класу тощо.
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 5–9 класах
Класи | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||
Семестри | І | ІІ | І | ІІ | І | ІІ | І | ІІ | І | ІІ |
Контрольні роботи у формі: | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
· контрольного класного твору; | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
· виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання) | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Уроки розвитку мовлення* (у+п) | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
· Уроки позакласного читання | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Перевірка зошитів | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури у 10 класі
Семестри | І | ІІ | І | ІІ |
Рівні | стандарту | профільний | ||
Контрольні роботи у формі: | 2 | 2 | 4 | 4 |
· контрольного класного твору*; | 1 | 1 | 1 | 1 |
· виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання) | 1 | 1 | 3 | 3 |
Уроки розвитку мовлення** | 2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення) | 2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення) | 3
(1у+2п)
| 3
(2у+1п)
|
Уроки позакласного
читання
| 1 | 1 | 3 | 3 |
Перевірка зошитів | 4 | 5 | 4 | 5 |
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 11 класі
Семестри | І | ІІ | І | ІІ | І | ІІ |
Рівень стандарту | Академ. рівень | Профільний рівень | ||||
Контрольні роботи у формі: | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
· контрольного класного твору; | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
· виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання) | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Уроки розвитку мовлення* | 2
(у+п)
| 2
(у+п)
| 2
(у+п)
| 2
(у+п)
| 3
1у+2п
| 3
2у+1п
|
Уроки позакласного
читання
| 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Перевірка зошитів | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням зарубіжної літератури пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд учителя визначається кількість і види контрольних робіт).
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).
Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).
Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної.
У разі відсутності учня на уроці протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка за контрольний твір із зарубіжної літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють у колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір» не робиться.
Орієнтовний обсяг письмового твору, складеного учнем
Клас | Кількість сторінок |
5-й | 0,5–1,0 |
6-й | 1,0–1,5 |
7-й | 1,5–2,0 |
8-й | 2,0–2,5 |
9-й | 2,5–3,0 |
Орієнтовний обсяг письмового твору (рівень стандарту, академічний рівень)
Клас | Кількість сторінок |
10-й | 3,0–3,5 |
11-й | 3,0–3,5 |
Орієнтовний обсяг письмового твору (філологічний напрям: профіль – українська філологія)
Клас | Кількість сторінок |
10-й | 3,0–3,5 |
11-й | 3,5–4,5 |
Оцінку за читання напам’ять поетичних або прозових творів із зарубіжної літератури виставляють у колонку без дати з надписом «Напам’ять».
Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: журнали «Всесвітня література в школах України», «Зарубіжна література в школах України», газету «Зарубіжна література» тощо.
PDF
1.Програма факультативного курсу "Зарубіжні письменники і Україна"
2.Словник літературознавчих термінів
http://www.zarlit.com/info/dict/index.html
3.ДЕРЖСТАНДАРТ ОСВІТИ. ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ "МОВА І ЛІТЕРАТУРА"
4.Методичний порадник: організація та зміст освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році : інформаційно-методичний збірник / за заг. ред. І. Г. Осадчого, О. В. Матушевської . – Біла Церква: КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», 2018.
Редакційна колегія: Осадчий І. Г., Матушевська О. В., Ткач В. А.
5.ПРОГРАМА. ЗЛ. 5-9 КЛАС
6.PADLET.COM ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 10 КЛАС(Програма 2018 р.)
(матеріали)
ПРОГРАМА. ЗЛ. 10-11 КЛАС
Букслем
На підсумкових уроках в кінці семестру проводжу букслем - книжкове змагання. Ідею запозичила у бібліотекарів. Протягом 3 хвилин учень презентує художній твір. Інші учасники змагання оцінюють виступ за критеріями, визначеними заздалегідь. Перемагає той, хто набере найбільшу кількість балів. Переможець нагороджується оцінкою дванадцять. Дуже люблять букслем в 5-6 класах. Хто приносить улюблену книжку, отримує додатковий бал.
Можливі критерії:
1. Коротка інформація про автора.
2. Про що розповідається у творі (тема).
3. Що хотів автор донести до читачів (головна думка).
4. Про кого розповідається у творі (система образів).
5. Коротка характеристика головного героя.
6. Стислий переказ найважливішого епізода.
7. Чим твір сподобався?
Скрапбук
Календарне планування із зарубіжної літератури для 10 кл., рівень стандарту
Адріана Химинець
Календарне планування із зарубіжної літератури для 10 кл., рівень стандарту (НП) http://svitliteraturu.com/…/kalendarne_planuvannj…/7-1-0-298
Букслем
На підсумкових уроках в кінці семестру проводжу букслем - книжкове змагання. Ідею запозичила у бібліотекарів. Протягом 3 хвилин учень презентує художній твір. Інші учасники змагання оцінюють виступ за критеріями, визначеними заздалегідь. Перемагає той, хто набере найбільшу кількість балів. Переможець нагороджується оцінкою дванадцять. Дуже люблять букслем в 5-6 класах. Хто приносить улюблену книжку, отримує додатковий бал.
На підсумкових уроках в кінці семестру проводжу букслем - книжкове змагання. Ідею запозичила у бібліотекарів. Протягом 3 хвилин учень презентує художній твір. Інші учасники змагання оцінюють виступ за критеріями, визначеними заздалегідь. Перемагає той, хто набере найбільшу кількість балів. Переможець нагороджується оцінкою дванадцять. Дуже люблять букслем в 5-6 класах. Хто приносить улюблену книжку, отримує додатковий бал.
Можливі критерії:
1. Коротка інформація про автора.
2. Про що розповідається у творі (тема).
3. Що хотів автор донести до читачів (головна думка).
4. Про кого розповідається у творі (система образів).
5. Коротка характеристика головного героя.
6. Стислий переказ найважливішого епізода.
7. Чим твір сподобався?
Скрапбук



Календарне планування із зарубіжної літератури для 10 кл., рівень стандарту
Календарне планування із зарубіжної літератури для 10 кл., рівень стандарту (НП) http://svitliteraturu.com/…/kalendarne_planuvannj…/7-1-0-298
8.МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВЕДЕННЯ ТА ПЕРЕВІРКИ ЗОШИТІВ

КОНСПЕКТ УРОКУ (методичні рекомендації)

МОН УКРАЇНИ. НЕОБХІДНІ ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ (посібник)

ВИДИ ПОМИЛОК

ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ (методичні рекомендації)
ВИМОГИ ДО ВЕДЕННЯ КЛАСНИХ ЖУРНАЛІВ

МОВА ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ В СХЕМАХ І ТАБЛИЦЯХ

ШКІЛЬНІ ПІДРУЧНИКИ ОНЛАЙН

СУЧАСНІ ЛІТЕРАТУРНІ БЛОГИ
"ліТЕРРАтура"http://tvgruppa.blogspot.
com/p/blog-page_26.html
"Казкарка"
http://kazkarka.com/
"Етажерка"
http://litcentr.in.ua/board/26-1-0-282
Компетентності нової української школи
Корисний словник новітніх термінів для сучасного вчителя-філолога
Теоретичне підґрунтя та структура технологій навчання на уроках літератури (упорядник В.В.Каліта, вибране)
Методи і прийоми роботи на уроках творчого читання
Емоційно-психологічні вправи для використання на різних етапах уроку
Типи уроків
Структура уроку з компетентнісно зорієнтованими завданнями
Структура продуктивного уроку
Структура біоадекватного уроку ноосферної освіти
Структура уроку компаративного аналізу
Структура уроку проблемного навчання
Структура уроку засвоєння нових знань
Структура уроку засвоєння навичок і умінь
Структура уроку застосування ЗУН
Структура уроку контролю і корекції ЗУН
Структура уроку узагальнення і систематизації знань
Схема самоаналізу уроку
Схема аналізу виховного заходу
Схема аналізу відвіданого уроку
План аналізу ліричного твору
План аналізу епічного твору
План аналізу драматичного твору
План характеристики художнього образу
Вимоги ВАК до написання наукової статті
QR код на уроці ЗЛ
До написання анотації
Нобелевская премия по литературе -2016
Про культуру зовнішнього вигляду вчителя
Мотивація на уроках зарубіжної літератури
Мотивація - один із найнеобхідніших етапів сучасного уроку. "Для того, щоб учень по-справжньому включився в роботу, потрібно зробити поставлені в ході навчальної діяльності завдання не тільки зрозумілими, але й внутрішньо прийнятими ним", - зазначав відомий психолог С. Л. Рубінштейн. За 1-2 хвилини уроку учитель повинен донести учням значущість знань таким чином, щоб вони знайшли відгук і опорну точку в їх переживанні. Для цього можна використати різноманітні нескладні методи і прийоми.
Мікрофон
- Що таке дружба? (відповіді учнів)
Вчитель. Що таке справжня дружба допоможе нам зрозуміти сьогоднішній урок. Його тема "Том Сойєр і Гек Фінн".
Асоціації
- Напишіть асоціації до слова "казка".
Вчитель. Бачите, як ви багато знаєте про казку. Значить, ця інформація важлива. Сьогодні ви поглибите свої знання про казку. Тема нашого уроку "Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки".
Продовжити речення
Людська гідність - це...
Вчитель. Розібратися з цим складним питанням нам допоможе балада Шиллера "Рукавичка".
Проблемні питання
- Чи можна розкривати таємницю? (Стівенсон "Балада про вересовий трунок")
- Чи існує справжнє кохання? (О. Генрі "Дари волхвів")
- Чи варто жертвувати своїм життям? (О. Генрі "Останній листок")
Обери позицію
- Чи потрібні Дон Кіхоти в наш час? (узагальнюючий урок за романом Сервантеса)
Ситуативні завдання
- Ви потрапили в екстремальну ситуацію, наприклад, заблукали в лісі. Що ви будете робити?
Вчитель. Що робити в надзвичайній ситуації пояснює Джек Лондон в творі "Жага до життя".
Здивування
- Цей поет найкращі свої вірші написав до 17 років, але ввійшов в історію світової літератури. Хто ж цей поет, про що він писав? ( "Творчість Артюра Рембо")
- Цей письменник писав по 15-18 годин на добу, дуже любив каву, побував на Україні. ("Життєвий і творчий шлях Оноре де Бальзака")
Проекція на майбутнє (моя назва)
Вивчаючи оглядові теми про літературні епохи, складаємо інтелект-карти. Мотивація звучить так: "Незабаром ви закінчите школу, вступите до вузу. Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати новий вид конспекту. Він називається інтелект-карта (ментальна карта, карта пам'яті, майндмеппінг)".
Мікрофон
- Що таке дружба? (відповіді учнів)
Вчитель. Що таке справжня дружба допоможе нам зрозуміти сьогоднішній урок. Його тема "Том Сойєр і Гек Фінн".
Асоціації
- Напишіть асоціації до слова "казка".
Вчитель. Бачите, як ви багато знаєте про казку. Значить, ця інформація важлива. Сьогодні ви поглибите свої знання про казку. Тема нашого уроку "Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки".
Продовжити речення
Людська гідність - це...
Вчитель. Розібратися з цим складним питанням нам допоможе балада Шиллера "Рукавичка".
Проблемні питання
- Чи можна розкривати таємницю? (Стівенсон "Балада про вересовий трунок")
- Чи існує справжнє кохання? (О. Генрі "Дари волхвів")
- Чи варто жертвувати своїм життям? (О. Генрі "Останній листок")
Обери позицію
- Чи потрібні Дон Кіхоти в наш час? (узагальнюючий урок за романом Сервантеса)
Ситуативні завдання
- Ви потрапили в екстремальну ситуацію, наприклад, заблукали в лісі. Що ви будете робити?
Вчитель. Що робити в надзвичайній ситуації пояснює Джек Лондон в творі "Жага до життя".
Здивування
- Цей поет найкращі свої вірші написав до 17 років, але ввійшов в історію світової літератури. Хто ж цей поет, про що він писав? ( "Творчість Артюра Рембо")
- Цей письменник писав по 15-18 годин на добу, дуже любив каву, побував на Україні. ("Життєвий і творчий шлях Оноре де Бальзака")
Проекція на майбутнє (моя назва)
Вивчаючи оглядові теми про літературні епохи, складаємо інтелект-карти. Мотивація звучить так: "Незабаром ви закінчите школу, вступите до вузу. Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати новий вид конспекту. Він називається інтелект-карта (ментальна карта, карта пам'яті, майндмеппінг)".
Варто зазначити, що мотивація потрібна також до кожного завдання, яке пропонує вчитель на уроці. Діти повинні усвідомлювати, для чого вони виконують те чи інше завдання, чому воно їх
навчає.
Думаю, мої учні здивують мене своїми відповідями)))
Цікава Ваша думка стосовно цієї картини, колеги. Як ви думаєте, чи може ця картина стати елементом мотивації для здобуття знань?

Гра «Машина часу».
Метою гри є здійснити віртуальну подорож від початку створення світу та продовжити її за межами Галактики. Для кожної історичної епохи обрати символічний атрибут. Так, для епохи Античності це може бути власноруч виготовлена колісниця, що відправить учасників гри уявною картою з умовними позначками: хронологічні межі, особливості світогляду, погляд на людину та світ, релігійні переконання, найяскравіші представники.
Символом Середньовіччя може бути меч лицаря, Відродження – картина «Джоконда», Просвітництво – енциклопедія та ін.
Не слід забувати, що часто завдяки яскравій фантазії письменників, ми можемо опинитися й за межами планети Земля. Так, щоб здійснити подорож на астероїд Маленького принца з однойменної казки-притчі Антуана де Сент-Екзюпері варто стати пілотом літака. Для того, щоб долетіти до планети, де всі істоти володіють телепатичними здібностями з оповідання Роберта Шеклі «Запах думки» слід скористатися космічним поштолітом. Щоб побувати в фентезійній країні Міхаеля Енде з повісті «Джим Ґудзик та машиніст Лукас», можна скористатися паротягом.
Таку гру слід проводити в групах. Де у кожної групи є капітан екіпажу мандрівників у часі, штурман, провідник культурною епохою (планетою, астероїдом), дослідник території, науковець, літературознавець, мистецтвознавець, психолог. Діяльність групи та її результати оформити як науково-дослідницький проект.
Метою гри є здійснити віртуальну подорож від початку створення світу та продовжити її за межами Галактики. Для кожної історичної епохи обрати символічний атрибут. Так, для епохи Античності це може бути власноруч виготовлена колісниця, що відправить учасників гри уявною картою з умовними позначками: хронологічні межі, особливості світогляду, погляд на людину та світ, релігійні переконання, найяскравіші представники.
Символом Середньовіччя може бути меч лицаря, Відродження – картина «Джоконда», Просвітництво – енциклопедія та ін.
Не слід забувати, що часто завдяки яскравій фантазії письменників, ми можемо опинитися й за межами планети Земля. Так, щоб здійснити подорож на астероїд Маленького принца з однойменної казки-притчі Антуана де Сент-Екзюпері варто стати пілотом літака. Для того, щоб долетіти до планети, де всі істоти володіють телепатичними здібностями з оповідання Роберта Шеклі «Запах думки» слід скористатися космічним поштолітом. Щоб побувати в фентезійній країні Міхаеля Енде з повісті «Джим Ґудзик та машиніст Лукас», можна скористатися паротягом.
Таку гру слід проводити в групах. Де у кожної групи є капітан екіпажу мандрівників у часі, штурман, провідник культурною епохою (планетою, астероїдом), дослідник території, науковець, літературознавець, мистецтвознавець, психолог. Діяльність групи та її результати оформити як науково-дослідницький проект.
Гра «Ми – екстрасенси».
Учні мають змогу напророкувати, яким буде майбутнє нашої планети та людства в цілому, опираючись на вивчені твори зарубіжної літератури: Рей Дуглас Бредбері «Усмішка», «Все літо в один день»; Роберт Шеклі «Запах думки»; Герберт Уелс «Машина часу».
Учні мають змогу напророкувати, яким буде майбутнє нашої планети та людства в цілому, опираючись на вивчені твори зарубіжної літератури: Рей Дуглас Бредбері «Усмішка», «Все літо в один день»; Роберт Шеклі «Запах думки»; Герберт Уелс «Машина часу».
Створення формул.
Об’єднати на уроках словесності знання з математики та літератури і створити:
- формулу здійснення мрії за твором Олександра Гріна «Пурпурові вітрила» (віра в казку + терпіння + мрійливість + диво, створене власними руками = здійснена мрія);
- формулу виживання за твором Джека Лондона «Жага до життя» (сила волі + цілеспрямованість + боротьба з самим собою + впертість + усвідомлення того, що життя цінніше за золото = перемога золотошукача у боротьбі з дикою природою та власною жадібністю);
- формула виживання за твором Джеймса Олдріджа «Останній дюйм» (підтримка рідних + наполегливість + боротьба із хижаком + перемога над власними слабостями + подолання «останнього дюйма» = повноцінна, щаслива родина);
- формула справжнього лицаря за романом Вальтер Скотта «Айвенго» (справедливість + шляхетність + гордість + вміння відстоювати правду + кодекс честі = справжній лицар);
- формула Людини за поезією Редьярда Кіплінга «Якщо» (сила волі + мрія + віра в себе + вірність своїм ідеалам + терпіння + вміння ризикувати та не шкодувати за втраченим + простота в речах = Людина).
Об’єднати на уроках словесності знання з математики та літератури і створити:
- формулу здійснення мрії за твором Олександра Гріна «Пурпурові вітрила» (віра в казку + терпіння + мрійливість + диво, створене власними руками = здійснена мрія);
- формулу виживання за твором Джека Лондона «Жага до життя» (сила волі + цілеспрямованість + боротьба з самим собою + впертість + усвідомлення того, що життя цінніше за золото = перемога золотошукача у боротьбі з дикою природою та власною жадібністю);
- формула виживання за твором Джеймса Олдріджа «Останній дюйм» (підтримка рідних + наполегливість + боротьба із хижаком + перемога над власними слабостями + подолання «останнього дюйма» = повноцінна, щаслива родина);
- формула справжнього лицаря за романом Вальтер Скотта «Айвенго» (справедливість + шляхетність + гордість + вміння відстоювати правду + кодекс честі = справжній лицар);
- формула Людини за поезією Редьярда Кіплінга «Якщо» (сила волі + мрія + віра в себе + вірність своїм ідеалам + терпіння + вміння ризикувати та не шкодувати за втраченим + простота в речах = Людина).
Немає коментарів:
Дописати коментар